Hva er symptomene på Antipsykotika Tilbaketrekking?

June 24  by Eliza

Symptomene på antipsykotisk tilbaketrekning kan være ganske ubehagelig for den som opplever dem. Selv om de fleste leger vil hjelpe pasienter i gradvis "stepping down" doseringen for å minimalisere virkningene, folk kommer av antipsykotiske legemidler vil typisk oppleve minst et par uker med symptomer før de løse. Vanligst, disse inkluderer fordøyelsesbesvær og søvnproblemer; dette kan være kvalme og / eller oppkast, og synes det er vanskelig å sovne om kvelden. I ekstreme tilfeller kan antipsykotiske tilbaketrekking faktisk føre til symptomer på psykose, som hallusinasjoner eller psykotiske pauser, noe som gjør det mye vanskeligere å avvikle medisinering.

Det er viktig for alle på antipsykotiske medisiner for å bare slutte eller trappe ned medisinen dosering under veiledning av en lege. Under ingen omstendigheter bør en individuell rett og slett slutte å ta denne typen medisiner, da dette kan være svært farlig. En lege vil være i stand til å overvåke antipsykotiske abstinenssymptomer, og justere dosen til trinn ned mer gradvis for å minimalisere de negative effekter.

Likevel bør folk forvente noen antipsykotiske abstinenssymptomer selv med en gradvis dosereduksjon. Den vanligste og umiddelbar er effekter på appetitt, fordøyelse og søvn. Mange mennesker opplever at de mister appetitten og erfaring kvalme, oppkast eller diaré. Søvnløshet er også ganske vanlig. En rekke personer vil også oppleve intense, korte hodepine som ofte beskrives som å være lik tordenvær i hjernen. Kombinert med alt dette, vil folk ofte oppleve en følelse av svimmelhet og ørhet, samt en generell følelse av skjelvinger, noen ganger med mer uttalt rystelser i ekstremitetene eller i ansiktet.

I tillegg til alle disse fysikalske antipsykotiske abstinenssymptomer, men ytterligere psykiske symptomer er noe vanlig i tillegg. Noen vil oppleve alvorlige humørsvingninger. Andre vil hallusinere eller oppleve korte episoder av psykose; det kan da være en utfordring for legen å bestemme om disse symptomene er forårsaket av den antipsykotiske uttak eller den opprinnelige psykisk sykdom.

Det kan ta mange måneder for en pasient å bli fullstendig tatt av antipsykotiske medisiner for alle disse grunner. I mange tilfeller vil symptomene nesten helt forsvinne i løpet av noen uker, men det er viktig for pasientene å bli nøye overvåket av en lege og pleiere i denne kritiske tiden. Dette vil bidra til at pasienten ikke utgjør noen fare for seg selv eller andre.

  • Tilbaketrekking fra antipsykotika kan ironisk nok føre til symptomer på psykose.
  • Diaré er en mulige symptomer på tilbaketrekning fra antipsykotika.
  • Tilbaketrekking fra antipsykotika kan gi kvalme og oppkast.
  • Hallusinasjoner kan oppstå når noen prøver å trekke seg fra antipsykotika.
  • Det kan ta måneder å fullt og trygt avvenne av antipsykotiske medisiner.