Hva er tegn på en Advil® Overdose?

September 22  by Eliza

En Advil® overdose kan manifestere flere typer symptomer, inkludert gastrointestinale plager, nevrologiske forstyrrelser, og syn eller hørselsproblemer. Andre tegn på en Advil® overdose inkluderer pustevansker og minimal eller ingen urinproduksjonen. Noen, men ikke alle, av disse symptomene kan være til stede i noen som har tatt for mye Advil®. Ved mistanke om overdose, er det viktig å kontakte nødetatene eller Giftinformasjonen for råd og behandling.

Den aktive ingrediensen i Advil® er ibuprofen, en del av en klasse av medikamenter som er kjent som ikke-steroide anti-inflammatoriske legemidler. Det er ofte funnet i mange over-the-counter rettsmidler samt enkelte reseptbelagte medisiner. Ibuprofen er så tilgjengelig for allmennheten og er en vanlig ingrediens i så mange rettsmidler, kan både utilsiktede og tilsiktede overdoser forekomme. Heldigvis, hvis en Advil® overdoseoffer mottar medisinsk behandling raskt, noe som kan innebære bruk av avføringsmidler eller aktivt kull av helsepersonell, han kan forventes å bli helt frisk.

Fordøyelses symptomer på en Advil® overdose kan inkludere brekninger, kvalme, og magekramper. Noen overdoseofre kan også oppleve tarm eller mage blødning. Disse gastrointestinale symptomer kan være ledsaget av visuelle eller auditive forstyrrelser som tåkesyn eller en ringelyd i ørene. Offeret kan utvikle et utslett, begynner svettet voldsomt, eller kan ha problemer med å puste. Hvis nyrene er berørt, kan offeret ikke produsere noe urin.

Nevrologiske symptomer på en Advil® dosering kan varieres. Et offer kan lide en hodepine, svimmelhet, og synes ustø på bena. Avhengig av offeret og alvorlighetsgraden av overdose, kan han synes opphisset eller døsig. I noen tilfeller kan det også bli utsatt usammenhengende eller forvirret og være vanskelig å forstå. Dette kan gjøre det vanskelig å finne årsaken til hans symptomer eller få sitt samarbeid for å motta medisinsk behandling. Offeret kan også miste bevisstheten eller slip i koma.

Hvis du mistenker at noen har overdosert på Advil® og hun kan fortsatt kommunisere, er det ofte nyttig hvis du kan få litt informasjon fra henne slik som mengden av Advil® at hun tok så vel som når hun tok det. Hvis pasienten tok andre legemidler sammen med Advil®, inkludert alkohol, er det viktig at helsepersonell bli fortalt av dette. Hvis en overdose offeret ikke er i stand til å kommunisere eller situasjonen virker svært alvorlig, kontakt nødetatene selv om du er usikker på detaljene i overdose.

  • En Advil overdose kan føre til kvalme, oppkast og magekramper.
  • Folk som bruker for mye Advil® kan oppleve tåkesyn eller øresus.