Hva er tegn på en overdose heroin?

November 12  by Eliza

Heroin er en av de farligste og vanedannende legemidler noensinne produsert. En opium derivat innhentet via bearbeiding av asiatiske valmue anlegget er heroin ofte kjent med gatenavn som smellkyss, dope, hest, svart tjære, eller useriøs. Brukere utvikle en toleranse som krever større og større doser for å oppnå de euforiske effekter de søker, en vane som ofte kan føre til en overdose heroin. Symptomene er mange og varierte, selv om de mest opplagte er koma, respirasjonsstans, eller død.

Noen av tegnene på en overdose heroin er nesten umulig å skille fra de fysiske effektene som finner sted når en bruker er midt i en heroin høy. Noen av disse kan inneholde blå lepper, hud og negler, en svak puls og veldig lavt blodtrykk, og puste som er både grunt og sakte. Ofte vil en person midt i en heroin overdose vise kald og klam hud, og kramper i muskler og mage. Hvis du har mistanke om at en person har tatt en overdose heroin er det absolutt ingen tid å miste. Ring 911 eller et annet nødnummer umiddelbart, for dødsfall er slett ikke uvanlig.

Heroin kan injiseres, røykes eller sniffes. I motsetning til det mange tror, ​​er hver metode for inntak like vanedannende. Den kjemiske sammensetningen av heroin er slik at stoffet reiser nesten øyeblikkelig til hjernen, med fysiske manifestasjoner som forekommer umiddelbart. Bortsett fra følelsen av eufori, vil brukerne også stille ut en tørr munn, ekstrem tretthet, tunge lemmer, og et massivt redusert kapasitet for tanker og følelser.

Selv om vanlige brukere er noe mer sannsynlig å gå inn heroin overdose, igjen på grunn av deres behov for stadig økende mengden av stoffet, førstegangsbrukere er også i fare. Street heroin er ofte kuttet av forhandlere, noe som betyr at den rene heroin er blandet med andre stoffer for å skape en større forsyning, selge et større antall doser, og få større fortjeneste. Stoffene som brukes til å skjære heroin kan variere fra baby formel til rottegift, og dermed en bruker aldri vet nøyaktig hva de injiserer, røyking, eller sniffet.

Alle heroinbrukere er stadig i fare for overdose, men det er mange andre helserisiko også. Det er en svært høy sjanse for å pådra Hepatitt B og C, humant immunsviktvirus (HIV) og ervervet immunsvikt syndrom (AIDS) på grunn av praksisen med å dele nåler. Brukere kan også vise kollapset årer, hjerte infeksjoner og leversykdom. Hvis en person overlever en overdose heroin, vil de vanligvis behandles med metadon, buprenorfin, nalokson, eller andre rusmidler i et forsøk på å sakte avvenne dem ut av heroin.

  • En person er avhengige av heroin kan ripe overdrevent under uttaksprosessen.
  • Heltinne er avledet fra det asiatiske valmue anlegget.
  • En svak puls er et tegn på en heroinoverdose.
  • Heroinbrukere er på en ekstremt høy risiko for å pådra hepatitt B.
  • Regelmessige heroinbrukere er mer sannsynlig å overdose enn førstegangsbrukere.
  • Heroin er ekstremt vanedannende om det er røkt, sniffet eller injiseres.