Hva er tegn på et benzodiazepin overdose?

September 7  by Eliza

Tegn på et benzodiazepin overdose kan inkludere uvanlig sedasjon sammen med paradoksale symptomer som angst og uro. Disse medikamentene må tas i høye doser kan forårsake symptomer og overdoser på rene benzodiazepiner er sjelden dødelig, selv om de fortsatt kreve medisinsk behandling. Av mer bekymring kan være tilfeller der pasientene tar disse legemidlene sammen med alkohol, opioider, og andre sentrale nervesystemet depressiva. Kombinasjonen av rusmidler kan være nok til å forårsake alvorlige komplikasjoner, inkludert koma og død.

Pasientene er vanligvis foreskrevet benzodiazepiner for å behandle symptomer som angst og uro, og de er designet for kortvarig bruk, fordi de kan føre til avhengighet. Pasienter kan utvikle et benzodiazepin overdose ved et uhell hvis de tar for mye medisiner, eller med vilje fordi de misbruker narkotika eller selvmordsforsøk. Symptomer kan ta så lenge som fire timer til start som narkotika jobbe seg gjennom kroppen og begynner å binde seg til spesifikke neurotransmitterreseptorer.

Sedasjon i forbindelse med et benzodiazepin overdose kan gjøre noen søvnig og svak. Pasienten kan også ha sløret tale og en ustø gange, sammen med forvirring og dårlig balanse. Disse medikamentene kan også bremse åndedrett og hjertefrekvens, en grunn til bekymring fordi pasienten ikke kan få nok oksygen. Noen overdoser kan føre til uro og angst, og pasienten kan bli stridslystne eller aggressiv. Kvalme og oppkast kan også forekomme, og det er en risiko for å aspirere spy fordi pasienten ikke er fullstendig varsling.

Tegn på et benzodiazepin overdose er indikatorer for å ta en pasient til et sykehus for behandling. Det er nyttig å ta med noen resepter pasienten bruker, da disse kan være nyttig for medisinske tilbydere på sykehuset. Dersom pasienten har vært drikker eller bruker andre legemidler, inkludert narkotiske stoffer og resepter som tilhører noen andre, er denne informasjonen viktig å gi. Bekymringer om en alvorlig legemiddelinteraksjon er et problem hvis pasienten ble kombinere benzodiazepiner og andre medisiner, og dette kan endre behandlingen tilnærming.

Førstelinjebehandling for benzodiazepin overdose er vanligvis støttende omsorg, herunder ventilasjon hvis det er nødvendig for å hjelpe pasienten puster. Væsker kan være anordnet for å stabilisere pasienten og hospitalisering kan anbefales for å tillate overvåking. Spesielt hvis overdose er forbundet med depresjon og selvmordstanker, kan en mental helse evaluering være oppmerksom på. Flumazenil, et benzodiazepin antagonist, kan brukes i en pasient som ikke? € ™ t har en historie med benzodiazepin avhengighet; men det kan være farlig, og kan provosere anfall, så det anbefales vanligvis ikke.

  • Benzodiazepiner bør aldri kombineres med alkohol.
  • Benzodiazepin er designet for å være en kortsiktig løsning for angst eller rastløshet.
  • Folk som tar Xanax eller andre benzodiazepin bør ikke slutte å bruke uten først å konsultere en lege.
  • En person som begår selvmord kan overdose på Xanax eller et annet benzodiazepin grunn av narkotika 'sederende effekt.
  • Tar benzodiazepiner og alkohol sammen kan resultere i en livstruende tilstand.